Hesap Bilgilerimiz

Hesap Bilgilerimiz

HABERLER

2 Ocak 2014 Perşembe

BULGULAR VE TARTIŞMA

Ansys Workbench paket programı kullanılarak gerçekleştirilen analizler neticesinde 8 model için elde edilen gerilme dağılımları Şekil 4’de verilmiştir. İşlem görmemiş modelde gerilmeler kuvvete maruz kalan
dişte ve mesnet bölgesinde meydana gelirken malzeme boşaltılmış diğer 7 modelde de gerilmeler kuvvet uygulanan dişten daha iç bölgelere doğru transfer olmuştur.Çalışmada analizi gerçekleştirilen her model için yük artışına bağlı olarak meydana gelen maksimum Von-Misess gerilme değerleri Tablo 5’de verilmiş ve Şekil’5 de gösterilmiştir. Tablo 5. Dişli Çark modellerine göre kuvvet/gerilme değişimleri(Table 5. The variations of the load/stres for the helical gear models)Model No Ağırlık (kg)Uygulanan Yük Değerlerine Karşılık Oluşan Gerilmeler (MPa)25 (N) 500 (N) 1000 (N) 1500 (N) İşlemsiz
model 0,550829 1,4121 27,352 54,703 82,055
1 0,345495 1,883 56,182 112,36 168,54
2 0,479039 1,3624 27,759 55,518 83,277
3 0,480297 1,3254 29,944 59,889 89,833
4 0,347571 1,7714 32,834 65,669 98,503
5 0,336038 1,7043 34,085 68,17 102,26
6 0,367149 1,6051 44,029 88,058 132,09
7 0,405819 1,443 27,252 54,504 81,755

torna

Her bir model için yük arttırıldıkça doğal olarak Von-Mises gerilme değerleri de artmıştır. Örneğin işlem yapılmamış model için 25 N da yaklaşık olarak 1.41MPa’lık bir gerilme oluşurken yük 1500 N a
çıkarıldığında gerilme değeri 168.54 MPa a yükselmiştir. Malzeme boşaltılarak yapılan çalışma dikkate alındığında 2. Model dışında kalan modellerde meydana gelen gerilme değerlerinin özellikle düşük yükleme
değerlerinde hemen hemen işlem görmeyen modeldeki gerilme sonuçları ile aynı olduğu tespit edilmiştir. İşlem görmemiş modele en yakın gerilme değerleri 7 nolu modelde meydana gelirken 0.55 kg’lık dişli çark ağırlığı % 27.27 azalarak 0.40 kg düşmüştür.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder